Jag har blivit helt besatt av smoothies och bananpannkakor! Jag har ätit/druckit det nästan varje dag i typ 2 veckor, jag läste någonstans att om man inte äter lika mycket mjölkprodukter så blir det lättare att hantera sin acne så jag testa. Eftersom jag åt ostmackor och yoghurt nästan varje dag så byte jag ut de mot smoothies och banapannkakor till frukost. Eller om jag är riktigt trött så bara kaffe och en frukt. Jag försökte även äta avokado i några dagar men jag tycker verkligen inte om smaken eller konsistensen men jag övar fortfarande... måste väl bli vuxen snart. 
 

SMOOTHIE
 
2-3 dl frusna jordgubbar
1 banan
1 dl blåbär
1 apelsin/lime eller 1 dl juice 
ev, myntablad, solroskärnor eller något annat mumsigt
 
Mixa allt och toppa med solroskärnor eller andra frön. 
 
Jag har alltid banan och jordgubbar som bas och byter ut resten. Man kan ju ha allt i en smoothie, sambon har tex mjölk och proteinpulver med massa frukt, verkligen inte gott tycker jag men han envisas med sånt skit. 
 
 

BANANPANNKAKA
 
2 st ägg
1 mosad banan
ev, blåbär
 
Blanda ägg och mosad banan och kanske blåbär om man vill ha det. Stek på medelvärme med smör eller olja tills båda sidorna har fin färg. Njut tiillsammans med sylt, sirap, mer frukt och bär eller grekisk yoghurt. 
 
 Min bild på bananpannkakorna ville inte laddas upp, hoppas att du klarar dig utan. 

Kommentera

Publiceras ej