Då har vi bott i Örebro en månad nu. Det är väldigt blandade känslor, speciellt i början men jag börjar känna mig hemmstadd nu faktiskt. Ett tag funderade jag på att flytta tillbaka till Stockholm igen och bara strunta i det här med att vara vuxen och börja ett nytt liv i en ny stad med nytt jobb och utan vänner och familj. Jag har Josef och hans familj och dom stöttar mig väldigt mycket men det är inte samma sak som min familj eller mina vänner. Det är fortfarande Josefs familj och hans vänner vi umgås mycket med. Men jag träffar mycket folk på jobbet och det tycker jag är jättekul. Att jobba på kortis är verkligen inte som att jobba på daglig verksamhet men jag tycker att kortis passar mig bättre. Dock jobbar jag bara 70 % men just nu tycker jag att det är skönt. 
Jag behövde verkligen en ny start.
Och nu har jag fått det, nu måste jag bara göra det bästa av situationen och kämpa vidare.
 
 

Rocky-road kladdkaka
 
Ugn: 175 grader
Ingredienser: 
150 g smör
3 st ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
1 krm salt
 
Dumle 
Mini marshmallow
 
Smör + riven kokos till formen
 
Sätt på ugnen och smält smöret, låt svalna. 
Blanda ägg och socker. Rör i resten av ingredienserna utom dumle och marshmallowen. 
Skär dumlen i små, stora bitar beroende hur ni vill ha det. Blanda i dumlen och häll i en form och strö över marshmallow. In i ugnen 12-16 minuter. 
 
To die for

 
För ca 2 veckor sedan blev jag moster för 1000de gången åt en liten Belle! Min lilla gudson har fått en lillesyster som jag ska bli gudmor åt henne också. Jag vet att det heter Fadder med det låter mysigare med gudmor. 
 
Jag och Mio har det bästa förhållande man kan ha. Vi är bästisar och vi absolut dyrkar varandra. Vi har alltid roligt tillsammans. 
Därför är det så synd att jag bor i Örebro nu. 
Jag har ingen bra bild på Belle än men det är för hon fortfarande ser ut som en liten gubbe som alla andra bebisar. 

Kommentera

Publiceras ej